Makcik, Saya Mahu Nasi Lemak 7 Bungkus!

7:20 PM




Setelah genap dua hari aku tak makan dan kelaparan (bahana malas nak keluar punya pasal), aku dan Yun mengambil keputusan untuk keluar mencari nasi lemak. Dalam hati aku berdoa la nasi lemak RM1.50 tu dah siap. Sebab makcik tu jual nasi lemak tu petang je.

Sampai-sampai depan kedai, aku kecewa apabila nasi lemak tidak kelihatan. Oh ini adalah sangat sial. Perut aku da meronta-ronta ni!


"Makcik, nasi lemak tak de ke?"

Aku buat muka frust depan makcik tu.

"Eh, ada! Baru je siap masak. Tak bungkus pon lagi. Adik nak berapa?"

Aku tengok Yun. Yun tengok aku. Aku sebenarnya segan nak cakap kuat-kuat.Lagi-lagi abang kebab kat sebelah tu duk usha je dari tadi. Ingat nak suh Yun cakapkan, tapi dia pon da buat muka tersipu-sipu depan makcik tu.

"Heehee.. Saya nak 7 bungkus boleh?"

Gagagaga.. Malu aku, mesti makcik tu ingat aku ni buruk lantak.

"Haaa? Betul 7 bungkus ni?"

Makcik tu buat muka tak nak percaya. Aku angguk laju-laju.

Lepas tu aku dengan Yun lepak kat kerusi jauh sikit dari kedai tu. Tengah kami sembang-sembang, tiba-tiba..

"Nasi lemak 7 bungkus siap!!!!!!!!"

Oh fak. Tak nak kuat pulak makcik tu jerit. Budak-budak kat situ dah tertoleh-toleh, nak tengok siapa yang ganas sangat beli nasi lemak banyak-banyak. Lepas bayar, aku dengan Yun jalan laju-laju balik bilik. Malu sial orang usha!

Aaaaaaaaa!







Okeng! Mari Melantak!



You Might Also Like

9 comments

  1. Gagaga~
    Sorg 7 bungkus eyh?
    Kne diet pasni kalu x cmne nk pkai high waisted jeans. gaga~

    ReplyDelete
  2. huishh, gila apa sorang 7 bungkus.
    Yun 3, Yan 4..
    Gagagaga!

    ReplyDelete
  3. korang habiskan 7 bungkus????????????? wahhhhhhh! respect!

    ReplyDelete
  4. ada lagi 3 bungkus stock malam kang. mahu kah?
    LOL

    ReplyDelete
  5. ko balik nanti aku belanja sepuloh pon tadehal la

    ReplyDelete
  6. Seriyesly jangan belanja Maja. Perot dia da cukop bulat. Aku kepenatan oh jalan dgn ko. Dan Yun takde. T___T

    ReplyDelete
  7. yanto,its ok la makan nasi lemak 7 bungkus! ade org tu makan sampai 10 semalam..lagi teruk..haha

    ReplyDelete
  8. amboi 10 bungkus? siapakah gergasi itu????? hehe..awak penat ke jalan dengan saya syaza? mesti awak bangga saya tak beli apa2 kan?

    ReplyDelete